28 dec. 2012

Craciunulll :D

Si a venit momentul sa ne apucam de pregatirile pentru Craciun .... m-am tot gandit ce sa gatesc am facut liste peste liste si dupa doua saptamani de negocieri cu mine insämi am ajuns la o lista sper eu ca finala ... asa ca m-am apucat de treaba primul lucru de pe lista este turta dulce :D ... la care am folosit:
  • 500 gr faina
  • 125 gr zahar
  • 125 miere
  • 3 oua mari ( eu am avut unele mici asa ca am pus 4)
  • 2 lingurite bicarbonat alimentar
  • 2 linguri mirodenii pentru turta dulce
Modul de preparare:
  • se amesteca faina cu zaharul cu bicarbonatul si cu mirodeniile pentru turta dulce
  • separat se amesteca ouale cu mierea
  • apoi ouale cu mierea se varsa peste amestecul de faina si se framanta foarte bine
  • aluatul rezultat se lasa 30 de minute sa se "odihneasca"
  • se intinde o foaie de vreo 5 -7 mm apoi se taie cu forme si se pune in tava
  • formele rezultate se ung cu putin lapte 
  • se coc la cuptor circa 7-8 minute
  • cuptorul trebuie incins inainte
Glazura:
  • 1 albus
  • 1 plic zahar vanilat
  • 35 gr zahar pudra
  • se bate albusul impreuna cu zaharul vanilat pana se face spuma apoi se adauga zaharul pudra pana cand compozitia se face ca o bezea
Finalul :D : se unge fiecare figurina de turta dulce in  parte ... pt modele se pot folosii creioanele colorate de la doctor otker pe care eu am uitat sa le cumpar :D

Aluatul dupa ce s-a "odihnit" timp de 30 de minute ca de la atata bataie era si el obosit :P

Figurinele din turta dulce dupa taierea lor in diferite forme :D

In timpul coacerii... cum stateau ele cuminti acolo ... ca doar era cald si bine nu ca afara  .. stiu cam nereusita poza :D ... trebuia sa stau nemiscata cam mult timp :D ... evident se pare ca nu mi-a reusit ... si intre timp am aflat eu ca cica nu aveam lumina suficienta :P
Figurinele de turta dulce dupa ce au fost taiate , unse cu lapte si bagate la cuptor  
Si rezultatul final ... unse si cu glazura ... de parca nu trecusera saracele de ele prin atatea :D


Mici observatii rezultate: cu cat formele de turta dulce sunt mai groase cu atata sunt mai bune si mai pufoase ... daca este prea subtire iese o scandura ce nu poate fi mancata decat daca este inmuiata in lapte sau cafea ... turta dulce este mult mai buna pe zi ce trece ... cu cat e mai "veche" cu atat e mai buna .... glazura asta nu se raceste asa de repede cum credeam eu :D ... eu credeam ca in maxim o ora se intareste pe forme dar nu a fost asa are nevoie de cel putin o zi :D ... glazura este absolut delicioasa dar in acelasi timp si foarte lipicioasa ... recunosc eu am mancat cam jumatate din cantitatea de glazura rezultata :D ... cam astea sunt toate micile mele observatii ... spor la treaba



2 comentarii: